Werkwijze huurders

De volgende stappen zullen wij doorlopen om u te begeleiden bij de zoektocht naar uw nieuwe woning.

1 Afspraak op kantoor

Op ons kantoor nemen we uw situatie en woonwensen door om zo goed mogelijk in kaart te brengen wat voor woning u zoekt en in welke buurt. Uiteraard willen we zo snel mogelijk de perfecte woning hebben gevonden.

2 Woningen selecteren

Wij ontvangen van meerdere organisaties het woningaanbod en we hebben een groot netwerk van partners en andere verhuurmakelaars waar we voor u op zoek gaan naar een leuke huurwoning. Vaak zijn we al op de hoogte van nieuw aanbod als het nog niet op de markt staat, zo kunt u erbij zijn voordat anderen op de hoogte zijn van deze woningen.

3 Bezichtigingen

Zodra we één of meerdere woningen hebben gevonden die u aanspreken zullen we samen met u de geselecteerde woningen bezichtigen. Wilt u één van de bezichtigde woningen gaan huren dan zullen wij u voor gaan stellen aan de verhuurder.

4 Voorstellen aan verhuurder

U wordt voorgesteld aan de verhuurder. Uiteindelijk zal de verhuurder namelijk bepalen welke kandidaat wordt geaccepteerd. Om de verhuurder te overtuigen u als huurder te kiezen hebben wij vanaf het moment dat we op zoek gaan zoveel mogelijk gegevens en informatie van u nodig zodat we snel kunnen schakelen als er een geschikte woning is gevonden. Een profielschets kan helpen om uzelf te promoten.

5 Onderhandelingen voeren

Als de verhuurder geïnteresseerd is u te accepteren als huurder zullen we, indien nodig, onderhandelingen voeren omtrent de huurprijs, de opleverdatum, het opleverniveau etc. Zodra iedereen akkoord is met de gemaakte afspraken kan de huurovereenkomst opgesteld worden.

6 Controleren en bespreken huurovereenkomst

Wij controleren de huurovereenkomst op eventuele fouten en of er geen haken en ogen aan zitten. Mocht het nodig zijn voeren we ook de onderhandelingen met betrekking tot de huurovereenkomst.

7 Betaling eerste maand huur en waarborg

Tenzij anders besproken zal de eerste betaling plaatsvinden door middel van een bankoverboeking naar HousingNet V.O.F. Deze betaling bestaat over het algemeen uit de eerste maand huur, de waarborg en de bemiddelingskosten.

8 Oplevering en sleuteloverdracht

Als de overeenkomst door alle partijen is ondertekend en de betaling bij ons binnen is spreken we bij de woning af om de sleutels aan u te overhandigen. Indien nodig stellen wij een uitgebreide opleverinspectie op om discussies over het retourneren van de waarborg in de toekomst te voorkomen.

9 Beheer

Tijdens uw verblijfsperiode in de woning kunt u bij de beheerder terecht voor alle zaken aangaande de woning. In de huurovereenkomst wordt duidelijk opgenomen wie de beheerder van de woning is. Mochten hier later problemen mee ontstaan kunt u uiteraard altijd bij ons terecht voor eventuele vragen.

10 Kosten

Wanneer u de woning gaat huren die wij voor u gevonden heeft, betaalt u daarvoor bemiddelingskosten. De kosten van onze dienstverlening verschillen per woning maar zijn over het algemeen gelijk aan 1x de maandhuur exclusief 21% BTW. Door middel van het invullen en ondertekenen van onze ‘Zoekopdracht’ gaat u akkoord met deze kosten en onze algemene voorwaarden. Een ondertekende ‘Zoekopdracht’ geeft tevens aan dat u akkoord gaat met vergoeding van de kosten, in het geval dat u een toegezegde woning alsnog afwijst zijn aan deze afwijzing kosten verbonden.